mandag 19. september 2016

Kokosmakroner med sjokoladetrekk



Jeg syns aldri det er for tidlig
å prøvebake (og prøvesmake) på julebaksten
Vi (jeg og barna) har allerede planer om
pepperkakebaking i høstferien 

Og nå på lørdag bakte jeg en porsjon
med deilige kokosmakroner med sjokoladetrekk

Kokosmakroner

180 gr melis
250 gr kokosmasse
1 ts vaniljesukker
4 eggehviter

Pisk eggehvitene stive
Rør så forsiktig inn melis, kokos
og vaniljesukker med en slikkepott

Dekk en bakeplate med bakepapir og
sett deigen i topper på platen med to teskjeer
(eller spiseskjeer om du vil ha dem større)

Kan godt drysse litt fersk kokos over dem før de går i ovnen
hvis du ikke skal trekke dem i sjokolade da


Stekes midt i ovnen på 175 grader
i ca 12-15 minutter

Utrolig gode rykende ferske rett fra ovnen

Jeg oppbevarer disse i en tett boks i kjøleskapet
(eller i fryseren) og tar dem ut rett før servering


Denne gangen lot jeg dem avkjøles
før jeg hadde mørk sjokoladetrekk over dem



Mmmm...


4EBC2BC6-69FC-43A4-81CD6DAF4A338CB8-F93A67DE-1522-4091-858E952D86B763CC

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar