lørdag 19. oktober 2013

Jul på IKEA




Jeg tok med meg min eldste datter
og  kjørte en tur til IKEA i ettermiddag
Jeg var utrolig spent på om Julen hadde funnet veien dit

Så vi gikk likså godt inn ved kassene først
men der var det lite Jul gitt
så skuffelsen var stor.....
(Julen har nemlig kommet på IKEA andre steder i landet)

Men gledet meg stort over å se et Juletre!



Videre startet vi runden på toppen
og jeg viste min datter den 25kvm store (lille)
'hybelen' jeg har forelsket meg i....

Handlevognen min fylles først nede i 1 etg
med mengder med lys i alle varianter

Ut av den siste avdelingen mot kassene
gikk vi plutselig inn i en helt ny avdeling
som aldri har vært der før:
Juleavdelingen!

Som altså ikke er synlig
når du står i området forran kassene! 
Hallelujah jeg var i himmelen!

Det ble mange runder der
før min datter påpekte
at det var på tid å komme seg videre

Endelig var jeg ute i rett tid
og fikk kjøpt alt det jeg skulle ha av gavepapir
gaveposer og Julestæsj....

Mannen var litt svett når jeg kom hjem
med en fullstappet IKEA pose
For vi holder nemlig på å tømme skuffer og skap
- pga at vi snart skal flytte.....

Men julepynt og lys får man jo aldri nok av, eller?  

 





5 kommentarer:

  1. Saa heldig du er som kan begynne julehandelen allerede naa :-) Her i India blir det jo egentlig aldri jul, men heldigvis skal vi til Singapore i aar og moete hele familien, og i Singapore er det jul! :-) Kooos deg masse med julehandelen (men det er det vel ikke engang noedvendig aa si :-) )

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! =)
      Du får kose deg med Jul og familie i Singapore!! =)

      Slett
  2. Fant frem til bloggen din i dag, har selv også julblogg. Hvilket IKEA-varehus i landet er det du har besøkt? IKEA Furuset er nærmest der jeg bor, tru om juleavd. er åpen der enda? Skal bli koselig å følge bloggen din frem mot jul. :)

    SvarSlett