fredag 6. desember 2013

Tips til deg som vil gjøre unna julehandelen på en dag!




Julegaveshopping er gøy
og selv kjøper jeg julegaver hele året!

Jeg kan ofte lete lenge etter "den perfekte julegaven"
hvis jeg ikke vet helt hva jeg skal kjøpe...
Men er også flink til å notere meg ønsker
og evnt ting man trenger ila året

Vel, her kommer ihvertfall noen tips til deg
som vil gjøre unna julehandelen på en dag!

Det første du må gjøre er å skrive selve julegavelisten
For hvem skal du kjøpe julegaver til? 
Skriv også opp hva du skal kjøpe til dem
Hvis du ikke vet, så ring/tekst for å spørre om de har
noen julegaveønsker. De fleste ønsker seg noe!





På den store handledagen:

Sørg for at du legger deg tidlig kvelden i forveien
slik at du får en god natts søvn
Start dagen med en god og sunn frokost

Kle deg godt og ta på deg gode sko!
Ta på deg lue, votter og skjerf om du må gå en del ute

Noter deg hvilke butikker du må innom for å kjøpe
de aktuelle julegavene og ha ruten klar
Max 15 min i hver butikk!

Ta med deg en flaske vann og ha litt påfyll av
energi tilgjengelig i vesken/bilen

Evnt unn deg selv en deilig lunsj når du er halvveis?

Det er hyggelig å shoppe sammen med noen
Men det blir mye mer effektivt om du gjør dette alene!

Ikke stress selv om det er kaos rundt deg og køene er lange
Helst bør du dra på et tidspunkt det er lite folk
Men det kan jo være vanskelig på denne tiden av året

Et annet tips er å høre på noe som blokkerer ut all larmen og stresset
Favoritt musikken på øret, eller en podcast funker meget godt for meg
 ihvertfall, og da får du stengt ut alle forstyrrelser! 



God Shopping! 



2 kommentarer:

  1. Jeg har det problemet at jeg elsker aa handle julegaver!! Saa etter at jeg har kjoept de gavene jeg skal kjoepe ender det ofte opp med at jeg kjoeper en til gave til hver og ofte ogsaa en tredje. Det er ikke saa bra for oekonomien saa jeg maa skjerpe meg, men det er ikke lett altsaa!

    SvarSlett
  2. Jeg skal til Trondheim neste helg, på julegaveshopping. Det har blitt en kjær tradisjon der hele familien er med. Helga midt i desember reiser vi, da er julegavehandlelista med, og alle er glade. Denne gangen skal vi i tillegg se Julestemning, bade i Pirbadet og overnatte hos Stordahlen ;) Har fått med meg at du er på flyttefot, har du kontroll?

    SvarSlett