onsdag 10. desember 2014

Fine desemberdager!

 

Desemberdagene 
bare flyr avsted så urettferdig fort
Det er bare å holde på hatten
for før du vet ordet av det er vi i et nytt år

Jeg rakk knapt å tenne det første lyset
før to lys var tent...



Jeg måtte bare gi opp håpet om å finne
det perfekte juletreet

Før helgen satte jeg opp juletreet vårt
Som jeg helst skulle ha byttet ut i et mindre et
Treet er stort og vakkert - og det ser ekte ut
Derfor har det vært vanskelig å finne noe lignende
i en mindre og smalere utgave...

Men barna er fornøyd
og det er det viktigste

De har tradisjonen tro stått for
alt av juletrepynting!


Det har blitt liten tid til blogging
Dagene går så fort og det er så mye som skjer
både tidlig og sent...dagene er fullpakkede!

Jeg må bare roe ned og virkelig ta meg tid
til å nyte førjulstiden og desemberdagene ♥
Skvise hver en dråpe ut av hver en dag uten å slite meg ut...

Vi har fått bakt både pepperkaker, kolakaker, vepsebol, silkekaker (sjakkruter)
serinakaker, sjokoladekjeks, brente mandler og konfekt

 Pepperkakene går unna i en fei
og jeg tror sannelig at vi må i gang 
med en tredje runde med pepperkakebaking

Håper du som titter innom meg her nyter fine desemberdager
og ta gjerne turen til Juleglede.net for litt juleprat  



6 kommentarer:

  1. Stort juletre er jo så fint....og ditt ser så fint ut så det er bare å glede seg over det du har.

    SvarSlett
  2. Til ikke å være ekte, så da dette veldig flott ut !

    Vi har alltid ekte, og det er mannen i huset sin jobb og velge ut, noe jeg tror han virkelig koser seg med. I år ble det et veldig stort ett (har gudskjelov voldsom takhøyde her) fordi vi har barnebarn som kommer hit julaften, og da vil vi imponere litt vettu :)
    Kan bare tenke meg hvor stort treet må virke på en syv åring !!

    Nyyyyyter dagene, med masse koselig gjøremål, akkurat NÅ ble pepperkaker laget.

    Nå gullrekka på Nrk 1

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! ♥
      Håper vi får se bildet av treet deres Helen!!

      Herlige dager ♥

      Slett
  3. Å så vakkert treet ditt er. Vi skal kjøpe vårt i morgen og som vanlig skal det være myyyye større enn det vi hadde i fjor §:o)

    SvarSlett