fredag 6. november 2015

Å glede seg til jul


Juleglede 

Å glede seg til jul, det er juleglede det!

Jeg gleder meg til å gå i tente julegater 
mens snøen daler stille ned 

Lytte til julemusikken i bakgrunnen og
kjenne at selv om det yrer av liv rundt meg
er det likevel så stille, magisk og vakkert 

Jeg gleder meg til å tenne adventslys
og til å pynte til jul 

Jeg gleder meg til at huset fylles 
med gode lukter av kongerøkelse
gran, julemat og julebakst

Jeg gleder meg til å sitte inne å se ut på
snøen som daler så stille ned utenfor 
Mens jeg hører på knitringen fra peisen
og nyter et glass rødvin
Eller kanskje en kopp med gløgg? 

Jeg gleder meg til å pynte hjemmet
med vakre juleblomster og til å
fylle huset med stemningsfull julemusikk

Jeg gleder meg til å følge julekalendere 
på TV sammen med barna hver kveld

Jeg gleder meg til å pakke inn julegaver og
til å gjemme dem vekk fra nysgjerrige barn

Jeg gleder meg til å bake pepperkaker
og til å åpne årets første julebrus

Jeg gleder meg til å sette meg ned
å skrive koselige julekort 

Jeg gleder meg til lange julefrokoster
med masse godt på bordet
og til mange hyggelige samtaler 

Jeg gleder meg til å gå tur ut i nysnø
og se på andres julepyntede hjem

Jeg gleder meg til å se julefilmer
som gir meg den gode julefølesen

Jeg gleder meg til å stå opp julaften morgen
Og se Julemorgen sammen med hele familien 

Jeg gleder meg til å kjenne lukten av juleribba
Å høre Sølvguttene synge julen inn

Jeg gleder meg til å se gleden
og forventingene til barna
på selveste julekvelden 

Jeg gleder meg til stemningsfulle dager
og til magiske øyeblikk


Jeg gleder meg til å glede meg!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar